vrijdag 9 mei 2014

Goji Nut Granola Bars

Ik ben altijd een ontzettende zoetekauw geweest en aangezien ik nu suikervrij eet zou je denken dat ik elke dag sip om me heen kijk zoekend naar iets zoets zonder geraffineerde suikers. Nou wees maar niet bang, gezonde zoetigheden heb ik genoeg. Aan het begin van mijn reis naar een suikervrij leven heb ik me af en toe wel eens afgevraagd: "hoe ga ik dat doen? Moet ik nu altijd de snoeprepen, cakes en chocolade laten staan? Maar dat wordt verschrikkelijk!" Maar als je moet dan doe je het en ik gaf niet op, ik was vastberaden om iedereen ervan te overtuigen dat je heerlijke zoetigheden kan eten zonder de toevoeging van suiker. Lekker voor je lijf en leuk voor je lijn.

Ik schep niet graag op, maar ik mag denk ik best zeggen dat het me tot nu toe aardig gelukt is. Mijn familie smult elke weer van mijn gezonde fruit cakes, vriendinnen zijn gek op mijn gezonde chocolaatjes en ook dit recept is absoluut in de smaak gevallen.

Gezonde noten repen! Met goji bessen en rozijntjes afgebakken tot een heerlijke energierijke reep. Als tussendoortje, voor bij de thee of zelfs voor door je yoghurt of havermout (ja ik kon het niet laten). Natuurlijk volledig vrij van geraffineerde suikers, gluten, dierlijke producten en andere slechte toevoegingen. Bovendien zijn deze repen echt heel makkelijk te maken, geloof me, iedereen kan het!

Deze repen zijn:
- suiker vrij
- glutenvrij 
- vegan


Noten Goji Granola Repen


Ingrediënten 


- 3 rijpe bananen
- 1/4 cup dadelstroop
- 1/4 cup rijststroop
- 2 el pindakaas (suikervrij)
- 1 cup havermout
- 2 tl kaneel
- 1 cup rozijnen 
- 1 cup goji bessen
- 1/2 cup amandelen
- 1/2 cup pompoenpitten
- 1/2 cup lijnzaad


Methode


- verwarm de oven voor op 190 graden C
- mix alle droge ingrediënten in een grote beslag kom
- giet de stropen, pindakaas en bananen in een keukenmachine en mix het tot een gladde massa.
- giet het mengsel bij de droge ingrediënten en spatel het door totdat alles is vermengd.
- leg bakpapier in een bakblik en giet het mengsel erin.
- verdeel het mengsel en druk het plat met een spatel zodat je een gelijke plak hebt.
- bak het geheel voor 25 minuten, snijd er halverwege repen in en bak het verder goudbruin af.
- haal de repen uit de oven en laat het volledig afkoelen zodat het verder kan uitharden.
- bewaar in een luchtdichte doos.

Geniet ervan!




---------------------- English -------------------




I have alway had a really big sweet tooth and seen the fact I eat sugar free nowadays you would think I would be looking around sad everyday in search for something sweet with out any refined sugars. Well don't be afraid, my sweet tooth is still a happy tooth. In the beginning of my journey to a sugar free lifestyle I did asked myself: "How am I gonna do this?? Do I have to say no to candy bars, cakes and chocolates for the rest of my life? That's gonna be a nightmare!" But if you have to, you will and I did not give up. I was determined to convince myself and others that you can enjoy sweet food to the fullest without all the refined sugars. Yummy for your tummy and nice for your figure.

I don't usually brag about it, but I think I did a pretty good job until now. My family is crazy about my fruit cakes, friends love my healthy chocolates and this recipe is already loved by many.

Healthy nut granola bars! With goji berries and raisins baked till the perfect energy bar. As a snack, with a cup of green tea or even in your yogurt or oatmeal (yes, I couldn't help myself). Of course completely free from refined sugars, gluten, animal products or other bad additives. Besides, they are realy easy to make, trust me, anyone can do this!

These yummy bars are:
- sugar free
- gluten free
- vegan


Goji Nut Granola Bars


Ingredients


- 3 ripe bananas
- 1/4 cup date syrup
- 1/4 cup rice syrup
- 2 tbsp peanut butter (sugar free)
- 1 cup oats
- 2 tsp cinnamon
- 1 cup raisins
- 1 cup goji berries
- 1/2 cup almonds
- 1/2 cup pumpkin seeds
- 1/2 cup flax seeds

Method


- Pre heat the oven on 190 degrees C (375 F)
- Mix all the dry ingredients in a big mixing bowl.
- Put the syrups, banana and peanut butter in a food processor and pulse until a smooth consistency.
- add the mixture to the bowl with the dry ingredients and give it a good mix with a spatula until everything is coated and sticky.
- Put baking paper in a baking tray and scoop the mixture in.
- Flat the mixture out with a spatula until you have a even layer.
- Bake it for 25 minutes, halfway the baking time cut it into bars and bake until golden.
- Let is cool completely, this so that it can harden out.
- keep the bars in a airtight container.

Enjoy!


Geen opmerkingen: