vrijdag 11 juli 2014

Mijn Ervaring: de Halve Marathon van Zwolle!

Hee lieve mensen,

Vandaag staat er dan eindelijk weer een blog online!

Ja het heeft even geduurd, maar ik heb het zo ontzettend druk gehad de afgelopen maanden dat ik de tijd en de energie om een nieuwe blog post te maken echt even ontbrak..

De mensen die mij op instagram volgen hebben wel gezien dat ik niet totaal heb stil gezeten. Hierop ben ik natuurlijk wel elke dag actief! (@niniannijhuis)


In mijn stille dagen op deze blog heb ik getraind gezweet en heel veel gegeten voor de voorbereiding van mijn 2e halve marathon die ik heb gerend voor de Monicares Foundation op 14 juni. Ik hou van hardlopen, maar ben er wel achter gekomen dat afstanden van 5km - 10km het beste bij mij passen qua lichaamsbouw. Ik ben erg fijn gebouwd, zo'n 1.73 cm en op het moment dat ik langer dan 10km ren beginnen mijn enkels en knieƫn het langzamer hand te begeven. Qua conditie kan ik het allemaal prima aan, maar dit heeft me wel geleerd dat je echt naar je lichaam moet luisteren als het om intensief sporten gaat. Met de voorbereiding heb ik een aantal keer korte pauzes in moeten lassen om mijn gewichten te laten herstellen (30 km per week lopen doe je niet zomaar helaas), maaaaar de halve marathon van Zwolle heb ik gewoon gelopen en ik heb er geen seconde spijt van gehad! Mijn doel was 21,2 km in 2 uur te lopen en mijn tijd was ongeveer 1:58:30!!! Meer dan 11 minuten sneller dan vorig jaar!! Zoooo blij was ik en wat een ongelofelijke kick krijg je hiervan zeg! De muziek bandjes overal, de juichende mensen, de sfeer, ik zweefde gewoon. Ik heb zo veel leuke reacties gekregen voor, tijdens en na de loop en de mooiste reactie was toch echt: "je liep echt lekker en ontspannen he!". En dat was ook zo, ik heb echt heerlijk kunnen lopen. Natuurlijk loop je zoiets nooit geheel pijn vrij, althans ik niet, maar ik heb express niet te hard gerend omdat ik er zoveel mogelijk van wilde genieten. Van te voren heb ik nog wel mijn enkels laten intapen voor wat extra support en mijn opa en oma stonden langs de weg met gedroogde vijgen voor een snelle energy boost tijdens het lopen (zo lief van ze!). Nog leuker was dat mijn mama ook meeliep! Zij heeft vorig jaar haar eerste hele marathon(!) gelopen in Berlijn, zo knap van d'r! De eerste 13 km heb ik met haar gelopen en de laatste 8km ben ik gaan versnellen. En toen kwam het einde inzicht, het begon donker te worden en de mensen begonnen harder te juichen: "kom op, nog even doorzetten!" en "goed bezig, je bent er bijna!" zorgde ervoor dat ik op het eind nog alles eruit haalde wat erin zat en wat voelde dat goed toen ik over de eindstreep vloog! Stuiterend van de energie ben ik mijn zusje en beste vriendin om de hals gevlogen, die een helemaal versteld stonden van de hoeveelheid energie die ik had. De route was 3 rondjes door het centrum van Zwolle en hebben alle twee de hele loop langs de lijn gestaan om me aan te moedigen en geloof me als ik zeg dat niet alleen die gedroogde vijgen mij een extra energy boost gaven ;).

Al met al was het weer een geweldig mooie ervaring en die neemt niemand meer van me af. Mijn droom is om in de aankomende jaren een hele marathon te lopen, maar goed, laat ik nou maar niet op de zaken vooruit lopen haha.


Ook wil ik jullie allemaal even extra bedanken voor het volgen van mijn blog en instagram, al jullie leuke reacties en support heeft er voor gezorgd dat ik sta waar ik nu sta en daar ben ik super dankbaar voor!


Heel veel liefs,

Ninian


Geen opmerkingen: