maandag 4 november 2013

How it all started

Mijn passie voor koken en gezond eten is het laatste jaar enorm gegroeid. Gezond leven en eten is altijd al belangrijk voor mij geweest, maar het laatste jaar ben ik me pas echt gaan realiseren hoe belangrijk het is. Na vele complimenten over mijn posts op Instagram is ie hier dan: een blog met tips, recepten en inspiratie over lekker, gezond en natuurlijk eten.

Na mijn VWO heb ik ervoor gekozen om als tussenjaar een jaar in de Verenigde Staten te studeren aan een universiteit. Behalve dat het een geweldige ervaring, was het ook een enorme eye-opener. De Amerikaanse eet cultuur is namelijk in de meeste gevallen extreem ongezond. Zelf woonde ik op een campus dus ik at in de 'dining halls' van de universiteit en ik heb me verbaast over de hoeveelheid pizza, hamburgers, patat en ongezonde desserts die ze serveerden. De hoeveelheid groente en fruit die ze hadden was echt minimaal en zelfs in de 'fresh' fruit cups die ze verkochten zat extra suiker. Zelf reageer ik erg gevoelig op verschillende soorten voedsel zoals veel ongezond vet en suiker dus je kan je voorstellen wat voor een opgave het voor mij was om een goed vullende en gezonde maaltijd samen te stellen dat ook nog eens lekker was. Dit heeft me heel creatief leren denken en ik ben me toen ook meer gaan verdiepen in gezond eten. Al snel wilde ik zelf naar de supermarkt om gezonde dingen in te slaan zoals noten, crackers en havermout en ik ben toen erg geschrokken van de mega lange lijsten met ingrediĆ«nten op de voedsel verpakkingen in de supermarkt, meestal stonden er echt woorden op waarvan ik niet eens wist dat ze bestonden! Hierbij komt nog het feit dat zo'n 65% van de gehele Amerikaanse bevolking te dik is en als je kijkt naar het aanbod aan fastfood restaurants in Amerika geloof je dat gelijk. Al snel miste ik het eten thuis en vanaf het moment dat ik weer thuis was ben ik niet meer uit de keuken weg te slaan. 

Natuurlijk en gezond eten is dus een echte passie voor mij geworden. Daarnaast weet ik door mijn voedselintolerantie dat je je ook echt beter en gelukkiger gaat voelen als je gezond eet en leeft. Het is goed voor je haar, huid en figuur en bovendien geeft het je ook meer energie. Bovendien kan gezond ook echt heel lekker zijn en hoeft gezond koken ook absoluut niet veel tijd te kosten. Ik hou ontzettend veel van koken met natuurlijke producten, dus veel groente, fruit, noten, verse kruiden en superfoods. Daarnaast zijn mijn recepten gemaakt met alleen natuurlijke suikers. Je bent wat je eet, dus daarom kies ik voor gezond, puur en vooral lekker eten.

-------- English ---------

My passion for cooking and eating healthy has grown a lot since last year. Living healthy has always been important to me, but since last year I realized how important it actually is. So after a lot of compliments on my posts on Instagram I finally decided to start a blog with tips, recipes and inspiration on healthy food.

After finishing high school in the Netherlands I decided to study a year abroad at a university in the USA as my gap year. Except for the amazing experience I had, I also learned a lot about America's unhealthy food culture. Living on campus I ate at the dining halls and you would be surprised about the big amounts of pizza, hamburgers, fries and unhealthy desserts they serve there. There was almost no availability of fruits and veggies and even the fresh fruit cups had added sugar. personally, sugar and a lot of unhealthy fat causes me to have really severe stomach pains so you can imagine how challenging it was for my to create a filling, healthy and good tasting meal. This caused me to think creative when it came to creating healthy dining hall meals and my interest in living healthy grew day by day. When I decided to stock up some healthy food like oatmeal, nuts and dried fruits I went to the supermarket I was shocked by the long list of ingredients that were on the food packages, of some ingredients I did not even know they existed! Besides that, 65% of all Americans are overweight and if you look at the availability of fast food restaurants you would believe me right away. Almost instantly I missed the food at home and from the moment I returned to Holland I spent most of my time in the kitchen.

healthy and pure food has become a real passion for me and because of my food intolerance I can truly say that you feel much better and happier when living and eating healthy. It is good for your skin, hair, figure and on top of all this it also gives you more energy. Besides that, eating healthy can be delicious and it does not have to take a lot of time! I absolutely love to cook with pure ingredients, so lots of fruits, veggies, nuts, fresh herbs, superfoods and refined sugar free. You are what you eat, so I choose for healthy, pure en delicious foods.




Geen opmerkingen: